Famfrpál jako reálný sport
Famfrpál je oficiálně známý jako quadball. Vznikl v roce 2005 v Middlebury College v americkém Vermontu. Hra byla inspirována stejnojmennou fiktivní hrou z knih o Harry Potterovi.

Dva týmy po sedmi hráčích, každý obkročmo na košťatech a stojící naproti sobě na obdélníkovém hřišti, soutěž s primárním cílem přihrát míč obručemi obránců a zároveň zabránit soupeři, aby jej prošel jejich vlastními obručemi. Sport ve skutečném světě je známý i jako mudlovský famfrpál. Tento sport se hraje po celém světě.
Pravidla se řídí Mezinárodní quadballovou asociací a akce jsou schváleny buď jí nebo řídícím orgánem dané země. Tým se skládá z minimálně 7 a maximálně z 21 hráčů, z nichž jsou na hřišti vždy 3 střelci, 1 bankéř, 2 nadhazovači. Sedmá pozice je známá jako hledač, se připojí ke každému týmu po časovém období známém jako podlaží hledače. Hřiště je obdélníkové o velikosti 55x33 m se třemi obručemi umístěných v různých výškách, které najdete na obou koncích hřiště. Týmy musí být genderově vyvážené. Každý tam může mít maximálně 4 hráče stejného pohlaví.
Aby získali body, musí střelci nebo brankáři dostat mírně vyfouklý volejbalový míč do kteréhokoli ze tří soupeřících branek, čímž tým získá 10 bodů. Aby bránili svým protivníkům, mohou beateři používat bludgery - vybíjené míče - k zasažení soupeřových hráčů a dočasně je vyřadit ze hry. Jakmile je hráč zasažen nepřátelským bludařem, musí sesednout ze svého koštěte, upustit jakýkoli držený míč a vrátit se, aby se dotkl obručí svého vlastního týmu, než znovu vstoupí do hry.
Konečným cílem je mít více body než druhý tým, než bude zlatonky, čili tenisový míček v dlouhé ponožce visící na trenýrkách nestranného úředníka oblečeného ve žlutém. Po 18 minutách hry se zlatonka přesune na hřiště a snaží se vyhnout dvěma hledačům. Když jeden z hledačů chytí, získá tento tým 30 bodů. Pokud to povede k tomu, že chytající tým má celkově více bodů než jejich soupeři, hra okamžitě končí výhrou chytajícího týmu. V případě, že tým chytí zlatonku, ale stále zaostává v bodech, hra přechází do prodloužení, přičemž cílem je skóre dosažené nechytajícím týmem plus 30 bodů. Tým, který jako první dosáhne cílového skóre, vyhrává hru, alternativně může kterýkoli tým kdykoliv během prodloužení ustoupit. Zápasy nebo hry často trvají asi 30-40 minut, ale mají tendenci se lišit v délce nepředvídatelné povaze úlovku zlatonky.

